Pages

Ramadhan Al-Mubarak

                   Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh. . .



Alhamdulillah,
Ramadhan menjenguk lagi. Dan sedari awal kedatangannya memang dinanti. Inilah masa yang paling sesuai untuk kita merebut ganjaran pahala yang berlipat kali ganda tanpa diganggu oleh syaitan dan iblis, hanya nafsu yang perlu dikawal.

So malam tadi kita semua dah start solat Terawih kan? Walaupun sekadar solat sunat, tp solat terawih adalah solat sunat yg sangat di tuntut. So, cubalah disiplinkan diri untuk solat terawih. Okay? :-)
Jom ramai-ramai imarah kan Masjid dan Surau.




Bulan Ramadhan bulan berganda. Setiap apa saja yang dilakukan akan mendapat balasan berganda. Senangkan nak dapat pahala? Inshaa Allah sama-sama kita merebut pahala.

Berpuasa bukanlah sekadar berlapar semata-mata. Tetapi puasa adalah berlapar di samping mendidik nafsu dan peribadi manusia. Ini adalah jihad yang besar yang perlu dihadapi oleh setiap  umat Islam. 

So, inilah masa yang perlu digunakan sebaik mungkin untuk mendidik kembali nafsu kita yang selama ini dikongkong oleh syaitan.

Semoga dengan keberkatan Ramadhan ini kita akan dapat menggilap kembali hati kita yang pudar dan melumpuhkan nafsu-nafsu hitam yang bertahta di hati kita selama ini.

Jadi,
SELAMAT BERPUASA! 





No comments:

Post a Comment